שבו בישיבה פשוטה (סוקאסנה) עם נעילת צוואר קלה. אפשר גם לשבת על כיסא עם שתי כפות הרגלים על הרצפה וגב זקוף.
מודרה (מנח ידיים): הרימו את הזרועות עם המרפקים מכופפים עד שהידיים נפגשות במרכז הלב, מול בית החזה.
הזרועות נמצאות בקו ישר מקביל לרצפה. הפרידו את האצבעות של שתי הידיים. חברו את קצות האצבעות של שתי הידיים ביחד. צרו מספיק לחץ כדי לחבר את החלקים הראשונים של כל אצבע. האגודלים מצביעים לכיוון הגוף. האצבעות יהיו מכופפות מעט בגלל הלחץ. כפות הידיים נשארות מופרדות.
מיקוד העיניים: קבעו את העיניים בקצה האף.
מחזור הנשימה:
שאיפה עמוקה באופן חלק ועמוק דרך האף
נשיפה דרך שפתיים מעוגלות ב- 8 חלקים שווים
בכל נשיפה משכו את נקודת הטבור פנימה בחדות
זמן: המשיכו 3 דקות. בנו את התרגול באטיות עד ל-11 דקות. תרגול ממושך יותר הוא לתלמידים המתמידים והרציניים.
לסיום: קחו שאיפה עמוקה, החזיקו בין 10 עד 30 שניות ונשפו. קחו שאיפה נוספת ונערו את הידיים. הרפו.
הערות:
חמשת האלמנטים הם קטגוריות של איכות המבוססות בזרימה האנרגטית של כוח החיים שלכם. אם כל האלמנטים חזקים, מאוזנים וממוקמים באזורים המתאימים להם בגוף, אז תוכלו לעמוד בלחץ, טראומה ומחלות. אתם גם לא תתבלבלו בקונפליקטים בין שתי ההמיספרות של המוח כשהן מתחרות על הזכות לעשות ולכוון החלטות.
במדיטציה משתמשים במודרה (מנח ידיים) כדי ללחוץ על 10 הנקודות באצבעות שמשויכות לאזורים של המוח בשתי ההמיספרות. הלחץ השווה גורם למעיין תקשורת וקואורדינציה בין שני הצדדים. השאיפה העמוקה נותנת כושר עמידה ורוגע. הנשיפה דרך הפה מחזקת את מערכת העצבים הפרא סימפתטית מרצועת שליטה של רפלקסים בטבעת של הגרון. זה מרגיע תגובתיות ללחץ. חלקי  הנשיפה מעוררים את בלוטת יותרת המוח לבהירות, אינטואיציה ויכולת קבלת החלטות.
המדיטציה הזו פותרת הרבה קונפליקטים פנימיים, במיוחד כשהקונפליקטים מתעוררים מהתחרות בין רמות שונות של התפקוד שלכם, למשל רוחני מול מנטלי, מנטלי מול פיזי או צרכים הישרדותיים.
נלמד במקור ע”י יוגי בהג’אן במרץ 1979
מתוך: KRI International Teacher Training Manual Level 1

**ויתור על אחריות: התרגול הוא באחריותו של המתרגל בלבד. אם יש בעיות בריאותיות מומלץ להתייעץ עם רופא לפני ביצוע התרגילים. כמו כן מומלץ לקבל הנחיות ממורה מוסמך באזורכם.