סדהנה היא תרגול רוחני יומיומי. במסורות יוגיות שונות מתרגלים היוגים והיוגיניות סדהנה על מנת להטמיע את התרגול באורח החיים שלהם, להביא את הרוח אל עולם החומר. בתהליך היומיומי אנחנו מנקים את התודעה מן ההסחות הדעת הרבות שהיא נתונה אליהן, ומכינים את עצמנו להתמודדות עם מה שיביא איתו יומנו.

ישנן דרכים רבות לתרגל סדהנה. בתרגול של קונדליני יוגה אנחנו שמים דגש על סדהנה בשעות הנקטר, שעות הבוקר המוקדמות של היום, או השעות הסטוויות. עם זאת אפשר לתרגל גם בשעות מאוחרות יותר של היום, בזמן השקיעה או לפני השינה. הזמנים של התרגול יכולים להשתנות ממתרגל למתרגל, החל משלוש דקות בכל יום ועד לשעתיים וחצי.

בכל אורך זמן שתבחרו לתרגל, גם אם 11 דקות בכל יום, הקפידו על התרגול קבוע בכל יום ואם אפשר גם באותה השעה של היום. ההתמדה בתרגול תחזק את העוצמה והטרנספורמציה שהתרגול מביא איתו. התרגול יכול לכלול את כל ההיבטים של התרגול היוגי, אסנות, פראניאמה, מנטרה, מדיטציה והרפיה. 

כמו כן, חשוב לא להתייאש. גם אם פספסתם יום בתרגול, או עשיתם הפסקה כלשהי, זה בסדר גמור ואפשר להמשיך מאותה נקודה שבה אתם מרגישים שוב מוכנים. לוקח זמן והתמדה לבסס את התרגול ויחד עם החיים שמביאים איתם את האתגרים שלהם, אנחנו עושים כמיטב יכולתנו. 

תרגול רצוף למשך 40 יום עוזר לשבור הרגלים

תרגול רצוף למשך 90 יום מסייע להכניס הרגל חדש.

תרגול רצוף למשך 120 יום הופך את המצב התודעתי החדש למוטמע היטב.

תרגול למשך 1000 יום ברצף עוזר לנו להתמחות ולהתבסס במצב התודעה החדש.