שבו בישיבה פשוטה סוקאסנה או בתנוחת הלוטוס. תתרגלו את הנשימה הזו כשלוש שעות אחרי הארוחה האחרונה.

מיקוד העיניים: העיניים עשירית פקוחות ובעדינות מגולגלות מעט למעלה. המיקוד הוא דרך נקודת העין השלישית, בין שתי הגבות מעל גשר האף. הרפו את הריסים כדי שלא ירפרפו.

מודרה (מנח ידיים): השתמשו ביד ימין כדי לווסת את הזרימה של הנשימה דרך הנחיריים. חסמו את נחיר ימין עם אגודל ימין ואת נחיר שמאל עם האצבע המורה. האצבע המורה והאגודל יוצרים יחד צורה של U.

מחזור הנשימה: שאיפה על ספירה של 1: החזקה על 4: נשיפה על 2
צרו את תבנית הנשימה הבאה:
שאיפה מנחיר שמאל בספירה של 1 (נחיר ימין סגור על ידי האגודל)
החזיקו את הנשימה בספירה של 4
נשיפה מנחיר ימין בספירה של 2 (נחיר שמאל סגור על ידי האצבע המורה)
*
השאיפה הבאה מנחיר ימין בספירה של 1 (נחיר שמאל סגור על ידי האצבע המורה)
החזיקו את הנשימה בספירה של 4
נשיפה מנחיר שמאל בספירה של 2 (נחיר ימין סגור על ידי האגודל)

המשיכו עם מחזור הנשימה.

מנטרה: ניתן לבצע את הנשימה ללא מנטרה. אולם כדי לסייע בספירה ולשמור על הקצב. תוכלו לחזור בלב על המנטרה SA TA NA MA, עם שאיפה במחזור אחד של המנטרה, החזקה על 4 מחזורים של המנטרה ונשיפה על 2 מחזורים של המנטרה.

הדמיה: בנוסף ליחס הנשימה אתם יכולים לדמיין את הדרך של הפראנה. בשאיפה דמו אור זורם למטה בצד אחד של עמוד השדרה, עד לבסיס עמוד השדרה, אותו הצד של הנחיר ששואפים ממנו. כשאר מחזיקים את הנשימה הרגישו וראו את האור מסתלסל וגודל, עם חום עולה, בבסיס עמוד השדרה מתחת לנקודת הטבור. בנשיפה דמו את האור עולה מהצד השני של עמוד השדרה והחוצה דרך הנחיר (שנשפנו ממנו) אל תוך האינסוף.

זמן התרגול: המשיכו 15 עד 62 דקות.

לסיום: שבו במדיטציה עמוקה למשך מספר דקות.

הערות:  יוגי בהג'אן לימד את הטכניקה הזו בשנת 1969. זוהי טכניקה קלסית אשר מתייחסים אליה ב Gheranda Samhita כאל הניקוי המושלם. יוגי בהג'אן הסביר שזהו תרגול מטהר אשר, אם נעשה כסדהנה קבועה, "שורף את הקארמה" של חיים רבים. הקארמה מקודדת במבנה ההילה, תבניות הזרימה של ערוצי האנרגיה, הנאדי, ובמבנה העתיק של הגוף המנטלי. הנשימה הזו יוצרת איזון עצמתי וניטרלי של הפראנה והאפאנה במערכת ומעודד את זרימת אנרגיית הקונדליני אל תוך הערוץ המרכזי של עמוד השדרה, הסושומנה.