הצ'קרות הן מרכזי או גלגלי אנרגיה הנמצאים בגוף המעודן ולא בגוף הפיזי. עם זאת מתייחסים אליהם בהדמיה פיזית לאורך עמוד השדרה, מתחתית האגן ועד הקודקוד ומעבר. בתרגול היוגה אנחנו מתרגלים אסנה, פראניאמה, מנטרה ומדיטציה על מנת לאזן את התנועה האנרגטית של הצ'קרות. הגוף המעודן, שהוא פראנה – כוח החיים והתודעה, במצבו המאוזן מאפשר עבור בני האדם חיבור לרבדים מעודנים יותר של תודעה, מעבר למיינד (הכרה). על מנת לעשות זאת אנחנו מעירים את אנרגיית השאקטי, הקונדליני, הנמצאת בתוכנו. התעוררות הקונדליני ממקום מרבצה בתחתית עמוד השדרה מתחילה להניע את האנרגיה בכל הגלגלים, הצ'קרות, וכך האיזון מתרחש. ניתן לחלק את הצ'קרות לשני משולשים:  

משולש תחתון: צ'קרה ראשונה, שנייה, שלישית

משולש עליון: חמישית, שישית, שביעית

בין שני המשולשים מחברת צ’קרת הלב, שהיא המאזנת בין המשולש העליון ולמשולש התחתון.

הצ’קרה השמינית היא ההילה, השדה האנרגטי שעוטף אותנו ומגן עלינו מפני טפילים אנרגטיים וחלק מהמערכת החיסונית האנרגטית שלנו.

לפי המסורת והידע היוגים ישנן בסה”כ 144 צ’קרות, אולם האחרות לא מוכרות כמו המערכת הראשית שמכילה 7 צ’קרות, מכיוון שהן נמצאות ברמות אנרגטיות מעודנות יותר. קיומן של הצ’קרות מעיד על עוד ממדים בקיום האנושי שלנו. אם נוכל לעבוד בצורה מודעת עם הצ’קרות, נוכל להיות מחוברים לאורך ולרוחב עם החיים והטבע האמיתי שלנו, נוכל להתחבר לפוטנציאל האינסופי. לא לעבוד עם הצ’קרות, משמעו לצמצם את עצמנו לממד פיזי בלבד ולוותר על המהות שלנו.

הקונדליני, שהיא האנרגיה היצירתית האינסופית, נמצאת רדומה בתחתית עמוד השדרה שלנו. כאשר אנחנו מעירים את אנרגיית הקונדליני, היא עולה במעלה עמוד השדרה ועוברת דרך כל המארג האנרגטי של הצ’קרות, מאזנת אותן ופותחת לנו את הפתח לחיבור מחודש עם המקור האינסופי שלנו ועם הנשמה.

Men of great knowledge actually found out about the chakras – their workings, their petals, their sounds, their infinity, their co-relationship, their powers. They found that the life of a human is totally based on these chakras. They developed into a whole science. This total science gave birth to Kundalini Yoga. That is how Kundalini Yoga was born.” – Yogi Bhajan

מדיטציה לאיזון הצ'קרות

זוהי מדיטציה פשוטה ויפה לריפוי העוזרת לאזן את הצ’אקרות ולהביא שלווה ורוגע. בכל פעם שאתם זקוקים לכיוון פנימי מחודש המדיטציה הזו יכולה לעזור לכם.

שבו בישיבה פשוטה, סוקאסנה, גב ישר ונעילת צוואר, ג’לנדרבנדהה, עם הידיים מונחות בחיק, יד ימין על כף יד שמאל. עיניים עצומות. שירו את המנטרה ברוך והרגישו את הרטט של המילים בשפתיים. עם כל מילה של המנטרה נמקד את תשומת הלב בצ’קרה אחת, מבלי להזיז את הגוף. התחילו מהצ’קרה הראשונה, מולדהרה, ועברו על כל הצ’קרות לפי הסדר כלפי מעלה. דמיינו את הגוף שלכם הופך למקדש זהוב ויפה המחזיק את נשמתכם.

Guroo – צ’אקרה ראשונה

Guroo – צ’אקרה שנייה

Wahe – צ’אקרה שלישית

Guroo – צ’אקרה רביעית

Guroo- צ’אקרה חמישית

Ram Das – צ’אקרה שישית

Guroo – צ’אקרה שביעית

זמן התרגול בין 3 – 11 דקות

ניתן להשתמש במוסיקה בקישור הבא