בפרק השני ביוגה סוטרה של פטנג'לי, סדהנה פדה, הכותב מתאר בתחילת הפרק מהי קרייא יוגה. זהו תרגול שמורכב משלושה מרכיבים: טפס סיגוף, או יצירת חום מטהר בגוף, סוודהיאיה – לימוד עצמי, שינון וחזרה על טקסטים ומנטרות שבדרך כלל מובנות בתוך הטקסטים ואישוורה פראנידהנה – התמסרות לאלוהות. זו לאו דווקא אלוהות בדמות מסוימת או מדת מסוימת, אלא אפשר לומר שפשוט הכרה בכוח עליון או בכך שלחיים יש את המחזוריות והתנועה שלהם והם אינם בשליטתנו.

בקונדליני יוגה )כפי שלימד יוגי בהג'אן( אנחנו מתרגלים סטים של תרגילים שנקראים קריות. משמעות המילה בסנסקריט היא פעולה.
הקריה מורכבת מתרגילים שונים שיכולים להיות לפעמים אסאנות קלאסיות ו/או תרגילים אחרים, אולם מכילה בתוכה את כל המרכיבים כפי שמציע פטנג'לי. כל התרגילים המשולבים בקריה מסודרים בסדר מסוים אשר מביא איתו בניה אנרגטית המכוונת לעבודה של איזון וריפוי של אזור מסוים. זה יכול להיות מקום פיזי, איברים פיזיים, או לאזורים אנרגטיים שונים. התרגילים של הקריה משלבים גם תרגולי נשימה שונים, מנטרות, מודרות, בהנדות ועוד טכניקות יוגיות שונות.  הקריות מיועדות תמיד להנעה אנרגטית ולהעלאת מודעות, כמו גם כאמור ליצירת טפס לניקוי וטיהור הגוף הפיזי וגם התודעה רך מדיטציה ומנטרות. הזמנים שלהן משתנים וחלקן מאוד קצרות ואחרות ארוכות ומורכבות יותר.

קריה קצרה שאפשר לתרגל בכל יום אפילו רק לשלוש דקות (או יותר) נקראת סאט קריה Sat Kriya. תוכלו למצוא בקישור עוד הנחיות לתרגול https://kundaliniyoga.co.il/?p=601

בכל שיעור של קונדליני יוגה מתרגלים קריות ומדיטציות שונות. בקורס המורים והמורות מעמיקים בלימוד של הקריות על מנת להבין  יותר לעומק כיצד הן עובדות והמורכבות העמוקה יותר שלהן.